Ως συνιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής της περιζήτητης μάρκας ρούχων Rixo, η Όρλαχ ΜακΚλόσκι συνηθίζει να σχεδιάζει υπό πίεση. Ακόμα κι έτσι, η αγορά και η διακόσμηση ενός νέου σπιτιού και ενός καταστήματος ναυαρχίδα ταυτόχρονα είναι πολύ μεγάλο κατόρθωμα.
Υπάρχει ένα απόσπασμα του Henri Matisse σχετικά με τη δημιουργικότητα που λέει: «Πάντα ευχόμουν τα έργα μου να έχουν μια ελαφριά χαρά της άνοιξης που ποτέ δεν αφήνει κανέναν να υποψιαστεί τους κόπους που μου κόστισαν». Είναι μια εύστοχη σκέψη για την αληθινή διαδικασία της τέχνης, και κάτι που αισθάνεται εφαρμόσιμο στο σπίτι της Όρλαχ. Το σπίτι μπορεί να ήταν εργατικό δυναμικό, αλλά το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα ένα ελαφρύ κέφι.
«Έψαχνα για ένα ασυνήθιστο ακίνητο. Δεν ήθελα δύο βεράντες πάνω, δύο κάτω», εξομολογείται η Όρλαχ, εξηγώντας τις συγκεκριμένες απαιτήσεις που είχε εκείνη και ο σύζυγός της Μπρουκ όταν κυνηγούσαν για ένα σπίτι. «Θέλαμε κάτι με μια πιο ανοιχτή διάταξη που θα ταιριάζει στον τρόπο ζωής μας, αλλά χρειαζόμασταν και κάτι που δεν θα έπρεπε να αλλάξουμε τη δομή. Ήξερα ότι δεν θα είχα χρόνο να το κάνω αυτό παράλληλα με τη δουλειά μου ».
Δεδομένης της μακράς λίστας με τα αδιαπραγμάτευτα, το ζευγάρι αποφάσισε να παρακάμψει πλήρως την αγορά ακινήτων, επιλέγοντας να αγοράσει απευθείας από έναν προγραμματιστή που γνώριζε η Όρλαχ μέσω ενός φίλου. Το οικόπεδο ήταν ένα περιττό κομμάτι γης: ένας κενός χώρος πίσω από μια πολυκατοικία που είχε ανεγερθεί πρόσφατα. «Έγινε σαν εκθεσιακός χώρος, αλλά μπορούσα να δω σε τι θα μπορούσα να το μετατρέψω αμέσως», λέει η Όρλαχ.
Για το δίδυμο, το πιο σημαντικό πράγμα ήταν η αφθονία του φυσικού φωτός. «Πριν αγοράσω αυτό το σπίτι, μοιραζόμουν με τη [συνιδρυτή της Rixo] Henrietta. Αφού έληξε η μίσθωση μας, βρήκε ένα σπίτι αρκετά γρήγορα, αλλά κατέληξα σε ένα AirBnB για τους πρώτους επτά μήνες της πανδημίας».
Συνεχίζει, «Με τους κανονισμούς που ισχύουν, δεν μπορούσα να πάω να το δω εκ των προτέρων. Ήταν πολύ πιο σκούρο και μικρότερο από ό,τι υποδείκνυαν οι φωτογραφίες και με έκανε να καταλάβω πόσο σημαντικό είναι το φως σε ένα σπίτι. Επηρεάζει πραγματικά τη διάθεσή σου».
Χάρη στα σύγχρονα διαπιστευτήρια του σπιτιού που αγόρασε, το μόνο που είχε να κάνει η Όρλαχ ήταν να προσθέσει μια δόση γεύσης στον κενό χώρο. Η πρώτη και πιο αποτελεσματική απόφαση που πάρθηκε ήταν να βάψουν τους τοίχους του «λευκού ιδιοκτήτη» σε ένα ασβεστόλυμα Bauwerk. «Έδωσε στον χώρο την υφή που επιθυμούν οι νέες κατασκευές». Από εκεί, οι Όρλαχ και Μπρουκ έβαλαν σε στρώσεις vintage ευρήματα με σύγχρονα κομμάτια, προσθέτοντας σίγουρα χαρακτήρα καθώς πήγαιναν.
Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στη διακόσμηση του σπιτιού ήταν η κλίμακα του. Οι τεράστιοι κενοί τοίχοι και οι οροφές διπλού ύψους έκαναν την επιλογή επίπλων μάλλον δύσκολη. «Προσπαθώντας να βρούμε πράγματα που να ταιριάζουν σε τοίχους αυτού του μεγέθους…είναι αδύνατο να προμηθευτείς πράγματα που δεν είναι γελοία ακριβά». Απογοητευμένη από το κυνήγι για προσιτή τέχνη, η Όρλαχ πήρε την κατάσταση στα χέρια της με τον τρόπο που μόνο οι αληθινοί δημιουργικοί μπορούν. Οπλισμένη με καμβά, χρώματα και κάρτα, έκοψε σχήματα εμπνευσμένα από τον Henri Matisse και ζωγράφισε τα δικά της έργα τέχνης μεγάλης κλίμακας. Στη συνέχεια, ο Μπρουκ δημιούργησε ειδικά πλαίσια για καθένα από αυτά.
Ίσως, το πιο εντυπωσιακό και ξεχωριστό σε αυτό το έργο είναι η συνεργασία Όρλαχ και Μπρουκ. «Ο Μπρουκ είναι ξυλουργός και ξυλουργός στο επάγγελμα, επομένως είχε όλες τις δεξιότητες και τα μηχανήματα που απαιτούνται για να φτιάξει μόνος του πολλά έπιπλα», εξηγεί η Όρλαχ. «Θα σχεδίαζα και θα σχεδίαζα πράγματα. Θα το έφτιαχνε και μετά θα το έφτιαχνε». Σε όλο το σπίτι υπάρχουν παραδείγματα της συνεργασίας τους. Υπάρχει το ντουλάπι στο σαλόνι που είναι ένα γραφείο υπολογιστή που μεταμφιέζεται σε ένα μπρουταλιστικό κομμάτι. το τραπεζάκι που η Όρλαχ προσπάθησε να βρει για δύο χρόνια πριν αποφασίσει να το φτιάξει μόνη της και το τραπεζοκαθιστικό χειροποίητο από τον Μπρουκ. Είναι ένας εξαιρετικός και σπάνιος τρόπος για να προσθέσετε προσωπικότητα και ατομικότητα σε ένα σύγχρονο σπίτι. Όπως συνοψίζει ο Όρλαχ, «Είμαι η κινητήρια δύναμη για το όραμα, και αυτός το κάνει να ζωντανεύει.
Δεν ήταν μόνο ο σύζυγός της Όρλαχ με τον οποίο συνεργάστηκε στενά, αλλά η δίδυμη αδερφή της, η οποία τυχαίνει να είναι σχεδιαστής εσωτερικών χώρων. Η ιδρυτής του Cupla Studio, η Γκέμα ΜακΚόσκι ήταν μια ανεκτίμητη πηγή γνώσης σε όλο το έργο. Μαζί εξέτασαν τον φωτισμό και τη διάταξη, καθώς και το σκάψιμο σε εκθέσεις αντίκες και μπερδεμένες πωλήσεις για να ανακαλύψουν θησαυρούς. «Αυτό που είναι τόσο καλό για την Γκέμα είναι ότι γνωρίζει πολύ καλά τα προϊόντα της βιομηχανίας της, καθώς και ότι καταλαβαίνει το γούστο μου – απλώς και μόνο επειδή είναι δίδυμη μου».
Τα παράθυρα είναι σκόπιμα μία από τις ελάχιστες μόνιμες εκφράσεις χρώματος μέσα στο σπίτι. Η Όρλαχ έχει μοτίβο σε στρώσεις και υφή για να δημιουργήσει μια πλούσια ταπετσαρία που αισθάνεται στρωμένη, χωρίς δέσμευση. «Όλοι όσοι έρχονται εδώ λένε ότι μοιάζει με το Rixo σαν σπίτι», παραδέχεται – και όποιος γνωρίζει τα όμορφα, εκλεκτικά prints της μάρκας πιθανότατα θα συμφωνήσει. «Το χρώμα είναι όλο από τα αντικείμενα και τα έπιπλα, που σημαίνει ότι μπορείτε απλώς να μετακινήσετε τα πράγματα αν βαριέστε»: σαν να δημιουργείτε ένα νέο ντύσιμο από μια υπάρχουσα ντουλάπα.
Στην κουζίνα της Όρλαχ, έχει συνδυάσει εντοιχισμένα ντουλάπια με ανεξάρτητα έπιπλα. Το ντουλάπι κρέμας στα δεξιά συνδυάζεται καλά με τις κουζίνες του συζύγου της, Μπρουκ.
Στους τοίχους της μεγάλης ενιαίας κουζίνας/καθιστικού, η βαφή ασβέστη Bauwerk παρέχει υφή χωρίς να είναι υπερβολική.
Τα σκαμπό του μπαρ κάθονται κάτω από τα γυάλινα μενταγιόν Murano, που δημιουργήθηκε από τη δίδυμη αδερφή του Όρλαχ, Γκέμα.
Μεγάλο μέρος των επίπλων του Όρλαχ έχει συλλεχθεί με την πάροδο του χρόνου σε αγορές με αντίκες σε όλο τον κόσμο. Το χαλί, το καρότσι του μπαρ και το ντουλάπι από μπαμπού είναι όλα vintage. Πολλά από τα διακοσμητικά κομμάτια στην μπάρα είναι επίσης vintage.
Το μεγάλο έργο τέχνης στον πίσω τοίχο του σαλονιού του Όρλαχ ζωγραφίστηκε από αυτήν. Πλαισιώνεται από βιτρό με βάση μια σειρά από αναφορές.
Στον κίτρινο καναπέ έχουν στρωθεί μαξιλάρια σε σύγκρουση μοτίβων. Τα μαξιλάρια είναι Picasso και κάτω από τα πόδια, ένα χαλί γειώνει το σχέδιο.
Μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα και μοναδικά κομμάτια σε αυτό το σπίτι έγιναν από τον σύζυγο της Όρλαχ, Μπρουκ. Αφού προσπάθησαν να βρουν ένα τραπεζάκι σαλονιού της σωστής κλίμακας και αναλογίας, το δίδυμο αποφάσισε να δημιουργήσει και να φτιάξει το δικό του.
Το ντουλάπι Brutalist στη γωνία σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε επίσης από τους Όρλαχ και Μπρουκ, και κρύβει υπέροχα έναν μεγάλο επιτραπέζιο υπολογιστή, ένα πτυσσόμενο γραφείο και άλλα αντιαισθητικά είδη γραφείου.
Σε μια ζεστή γωνιά του ανοιχτού χώρου, έχει δημιουργηθεί μια οικεία γωνιά για φαγητό. Ο Μπρουκ κατασκεύασε προσαρμοσμένα καθίσματα για δείπνο για τον χώρο, ο οποίος αντιπαρατίθεται από τις καρέκλες του ιταλικού «Chrome» της Tecnosalotto της δεκαετίας του 1970, που αγοράστηκε στην έκθεση με αντίκες Ardingly. Το τραπέζι τραβερτίνη κατασκευάστηκε από το Cupla Studio, βασισμένο σε αντίκα.
Στην πιο επίσημη τραπεζαρία, ένα μενταγιόν κρέμεται πάνω από ένα τραπέζι. Στο πίσω μέρος του δωματίου, ένας ινδικός καθρέφτης κάνει το δωμάτιο πιο φωτεινό και μεγαλύτερο.
Οι καρέκλες είναι αντίκες.
Το να βρεις ένα έργο τέχνης αρκετά μεγαλύτερο για να νιώσεις την τεράστια σκάλα διπλού ύψους αποδείχτηκε μια δαπανηρή και δύσκολη προσπάθεια. Τελικά, η Όρλαχ αποφάσισε να ζωγραφίσει η ίδια ένα κομμάτι βασισμένο σε σχήματα που αγαπούσε ο Matisse.
Και στις δύο πλευρές του έργου τέχνης, κρέμονται αντίκες τοίχου της δεκαετίας του 1970. Έχουν πλαισιωθεί σε ένα ξύλινο κουτί κατά παραγγελία και φωτίζονται από τον Μπρουκ, τον σύζυγο της Όρλαχ.
Το κύριο υπνοδωμάτιο έχει επίσης ζωγραφιστεί από τον Bauwerk, αλλά η Όρλαχ πρόσθεσε μια ροδακινί απόχρωση για να του δώσει έναν πιο ζεστό τόνο. Ολόκληρος ο πίσω τοίχος έχει καλυφθεί με εντοιχισμένες ντουλάπες με ένα όμορφο φινίρισμα. Στο πλάι του σκελετού, κάθεται μια συρταριέρα.
Το κρεβάτι με κομοδίνο. Κρεμασμένο πάνω από το κρεβάτι είναι ένα έργο τέχνης κατασκευασμένο από την Όρλαχ, με προσαρμοσμένο πλαίσιο κατασκευασμένο από τον Μπρουκ.
Το κρεβάτι είναι στρωμένο με σεντόνι και μαξιλαροθήκες από κάτω.
Η γωνία της κύριας κρεβατοκάμαρας είναι μια μελέτη σε λεπτό σχέδιο και χρώμα. Το μπουντουάρ από μπαμπού, με ένα επιτραπέζιο φωτιστικό από πάνω. Το κρεμαστό φως rattan είναι ένα κομμάτι αντίκα.
Το κάθισμα του παραθύρου με τις καρέκλες στον κάτω όροφο.
Το ιδιωτικό μπάνιο αποδίδεται σε μια ήρεμη παλέτα. Πάνω από το μαρμάρινο νεσεσέρ κρέμονται γυάλινα φώτα Murano. Η υφή έχει προστεθεί στο χώρο με αξεσουάρ σε μπαστούνι.
Και στις δύο πλευρές του νεροχύτη, οι πόρτες από ξύλινο πλαίσιο κρύβουν ενσωματωμένα ράφια.
Στην άλλη πλευρά της κύριας κρεβατοκάμαρας, βρίσκεται ένα μικρό δωμάτιο που προορίζεται για νηπιαγωγείο.
Το δερμάτινο πουφ βρίσκεται κάτω από αντίκες τοίχου και ένα φωτιστικό δαπέδου από το eBay. Συμπληρώνεται με ένα αμπαζούρ.
Ο μελλοντικός παιδικός σταθμός είναι ένα masterclass στη διακόσμηση μιας διασκεδαστικής παιδικής κρεβατοκάμαρας με κομψό τρόπο. Η ταπετσαρία, σε συνδυασμό με κουρτίνες.
Στην εφεδρική κρεβατοκάμαρα, ένα αντικέ φωτιστικό οροφής τραβάει αμέσως τα βλέμματα. Τα φωτιστικά κομοδίνου είναι αντίκες πορτογαλικά φώτα της δεκαετίας του 1970 και πλαισιώνουν vintage κομοδίνα.
Μια φιλόξενη γωνιά παραθύρου παρέχει καθίσματα στην εφεδρική κρεβατοκάμαρα.
Ο μεγάλος εξωτερικός χώρος έχει μια σύγχρονη, αλλά μποέμ αίσθηση.
Η υπαίθρια τραπεζαρία είναι ιδανική για μεγάλα γεύματα.